Współczesna szkoła

  1. Agresja uczniów ukierunkowana na nauczyciela.
  2. Agresja i przemoc w szkole – działania terapeutyczne z trudnym uczniem.
  3. Bezpieczeństwo uczniów w sieci.
  4. Cyberprzemoc i zagrożenia płynące z mediów.
  5. Cyfrowy uczeń generacji „Z” … Jak z nim pracować?
  6. Dialog motywacyjny.
  7. Dobre relacje rówieśnicze podstawą skutecznej edukacji – budowanie zespołu klasowego.
  8. Dopalacze – nowe narkotyki, charakterystyka zjawiska. Jak rozpoznawać i reagować.
  9. Dziecko z Autyzmem w szkole.
  10. Dziecko z wadą słuchu w szkole.
  11. Dziecko z zespołem Tourette`a w systemie szkolnym.
  12. Działania antydyskryminacyjne w szkole/placówce oświatowej.
  13. Interwencja kryzysowa w szkole – sygnały depresji oraz strategia postępowania z uczniem, rodziną i klasą. Jak reagować, gdy uczeń mówi o samobójstwie?
  14. Jak rozpoznać, że uczeń sięga po narkotyki, dopalacze i środki odurzające?
  15. Jak być skutecznym w doskonaleniu funkcjonowania szkoły?
  16. Jak uczyć uczniów konstruktywnych metod radzenia sobie ze stresem?
  17. Jak uczyć, wychowywać i komunikować się w cyfrowych realiach.
  18. Jak uczyć, aby przeciwdziałać przyjmowaniu środków psychoaktywnych.
  19. Kształtowanie postaw. Wychowanie ku wartościom.
  20. Mediacje i trudne rozmowy z rodzicami.
  21. Metoda projektu edukacyjnego w szkole podstawowej zgodnie z nową podstawą programową.
  22. Metody konstruktywnej konfrontacji w radzeniu sobie z trudnymi zachowaniami uczniów.
  23. Niska frekwencja uczniów w szkole jako przyczyna niepowodzeń szkolnych.
  24. Nowe pokolenie – nowe wyzwanie dla nauczycieli.
  25. Pomoc dziecku dotkniętemu przemocą.
  26. Podstawy diagnozy molestowania seksualnego wobec dzieci i młodzieży.
  27. Praca w klasie integracyjnej.
  28. Praca z uczniem innej narodowości – cudzoziemiec w szkole. Szkoła wielonarodowościowa.
  29. Profilaktyka i promocja zdrowia.
  30. Promocja szkoły – działania, które poprawią wizerunek szkoły.
  31. Przemoc rówieśnicza w szkole.
  32. Przemoc rówieśnicza w  cyberprzestrzeni.
  33. Prawne i wychowawcze aspekty cyberprzemocy.
  34. Potrzeby rozwojowe, kryzysy okresu dojrzewania i czynniki chroniące w wychowaniu.
  35. Problemy młodzieży w okresie dojrzewania w środowisku szkolnym.
  36. Przemoc w rodzinie, rozpoznanie sytuacji dziecka, procedura „Niebieskiej Karty” – planowanie strategii pomocy rodzinie.
  37. Przemoc w szkole. Budowanie strategii przeciwdziałania przemocy z uwzględnieniem działań opartych na “Niebieskiej Karcie.”
  38. Psychomanipulacja a destrukcyjna działalność sekt. Wczesna interwencja jako skuteczna ochrona przed sektami.
  39. Rodzice XXI wieku.
  40. Stalking – zasady postępowania i udzielanie pomoc.
  41. Uczeń w sytuacji traumatycznej i kryzysowej.
  42. Uczeń z cukrzycą w szkole.
  43. Uczeń w sytuacji traumatycznej i kryzysowej. Metody i techniki radzenia sobie z przemocą i agresją w szkole.
  44. Wolontariat jako forma kształcenia postaw prospołecznych.
  45. Wsparcie doradcze przy tworzeniu działań promocyjnych dla szkoły.
  46. Zachowania prowokacyjne i agresywne uczniów a rozwiązania systemowe w kontekście odpowiedzialności prawnej nauczycieli.
  47. Zagrożenia terrorystyczne, sytuacje kryzysowe w placówkach oświatowych.
  48. Zagrożenia współczesnej młodzieży.
  49. Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży – co nauczyciel wiedzieć powinien
  50. Zagrożenia i problemy współczesnej młodzieży.
  51. Zagrożenia w cyberprzestrzeni – przeciwdziałanie i profilaktyka.
  52. Zachowania prowokacyjne i agresywne uczniów jak sobie z nimi radzić.