Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna

  1. Agresja w przedszkolu.
  2. Arteterapia w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
  3. Arteterapia w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym.
  4. Arteterapia w praktyce szkolnej/przedszkolnej.
  5. Bajkoplastyka w pracy szkolnej i przedszkolnej.
  6. Bezpieczne dziecko w sieci.
  7. Biblioterapia w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
  8. Budowanie prawidłowych relacji w grupie przedszkolnej.
  9. Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola.
  10. Działania interwencyjne w przedszkolu.
  11. Dziecko nieśmiałe, lękowe, depresyjne w grupie przedszkolnej – podstawy pracy wychowawczej i terapeutycznej.
  12. Dziecko niepełnosprawne w przedszkolu.
  13. Edukacja psychodietetyczna w szkole i przedszkolu.
  14. Efektywna praca zespołowa w przedszkolu.
  15. Elementy logopedii w przedszkolu – teoria i praktyka.
  16. Edukacja ekologiczna przedszkolaka.
  17. Filmoterapia.
  18. Formy aktywności muzycznej w edukacji przedszkolnej w świetle nowej podstawy programowej.
  19. Fascynujące książki – ciekawe świata dzieci. Jak zachwycić dzieci czytaniem?
  20. Gry i zabawy przeciwko agresji
  21. Innowacyjne metody prowadzenia zajęć wychowania fizycznego w szkole/placówce oświatowej.
  22. Indywidualizacja procesu wychowania oraz edukacji w przedszkolu.
  23. Jak efektywniej wspierać rozwój wychowanków. Dziecko z autyzmem oraz Zespołem Aspergera w szkole/placówce oświatowe.
  24. Jak rozwijać kompetencje matematyczne dziecka 5–6-letniego?
  25. Koncepcja pracy przedszkola, tworzenie, monitorowanie i ewaluacja.
  26. Kreatywne wychowanie.
  27. Logorytmika w pracy nauczyciela.
  28. Metody aktywizujące w pracy w przedszkolu.
  29. Metodyka nauki czytania i liczenia.
  30. Mnemotechniki – jak usprawnić pracę uczniów.
  31. Monitorowanie wdrażania podstawy programowej wychowania przedszkolnego, dokumentowanie pracy nauczyciela wychowania.
  32. Nauczyciel jako trener kreatywności i twórczości.
  33. Neurodydaktyka w praktyce nauczyciela.
  34. Ocenianie kształtujące w edukacji wczesnoszkolnej: formułowanie celów w języku ucznia, kryteriów sukcesu, informacji zwrotnej.
  35. Pedagogika Montessori w przedszkolu – teoria i praktyka.
  36. Pedagogika zabawy.
  37. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego od 1 września 2017 r. Monitorowanie i dokumentowanie jej realizacji.
  38. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu.
  39. Prawidłowa organizacja wyjść i wycieczek w przedszkolu.
  40. Promocja przedszkola w kontekście bezpieczeństwa dzieci.
  41. Przedszkolak aktywnym mieszkańcem Małej Ojczyzny.
  42. Przemoc w rodzinie, rozpoznanie sytuacji dziecka, procedura „Niebieskiej Karty” – planowanie strategii pomocy rodzinie
  43. Rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci w wieku przedszkolnym.
  44. Rozwijanie talentów w przedszkolu – praca warsztatowa dla nauczycieli przedszkola.
  45. Rozwijanie umiejętności matematycznych w przedszkolu – praca warsztatowa dla nauczycieli przedszkola.
  46. SENSODYDAKTYKA – Integracja sensoryczna w przedszkolu.
  47. Techniki behawioralne w pracy z dziećmi z zaburzeniami autyzmu.
  48. Trudności w nauce i problemy zachowania dzieci w wieku przedszkolnym w aspekcie teorii Integracji Sensorycznej.
  49. Trudne dziecko w grupie – sposoby radzenia sobie z zachowaniami agresywnymi i konfliktami wśród przedszkolaków.
  50. Uczę się czytać w przedszkolu.
  51. Wychowanie patriotyczne w przedszkolu.
  52. Wspomagające i alternatywne metody komunikacji z dzieckiem.
  53. Wspieranie rozwoju słuchu fonematycznego dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym.
  54. Wykorzystanie różnorodnych tkanin na zajęciach plastycznych.
  55. Wykorzystywanie zasobów edukacyjnych w planowaniu sytuacji edukacyjnych w przedszkolu.
  56. Zabawy wyrazami, sylabami i głoskami – ćwiczenia wspierające rozwój mowy.
  57. Zasady prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania w przedszkolu.
  58. Zasady udzielania pierwszej pomocy w przedszkolu.